کلاس نمایشنامه نویسی
سه شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹
...
نمایشنامه نویس همواره باید تدبیری بیندیشد تا مخاطب، مشتاق کشف یا پیش بینی حوادثی باشد که قرار است اتفاق بیفتد و نگران حادثه ی بعدی نمایش باشد.
رفتار مخاطب، همواره به دلیل تفاوت در تمرکز، علاقه به موضوع، سلیقه ی شخصی، سطح ادراک و درگیری های عاطفی، متفاوت است. لذا، نمایشنامه نویس باید میزان توجه او را مدّ نظر داشته باشد.
گاه چیزی را که تماشاچی انتظار داشته، اتفاق نمی افتد. مثلاً در نمایش «باغ آلو» اثر چخوف، کسی با یک هفت تیر بازی می کند و همین امر، مخاطب را منتظر نگاه می دارد که تا آخر نمایش حتماً تیراندازی خواهد شد. اما اصلاً تیراندازی نمی شود...
نمایشنامه نویس همواره باید تدبیری بیندیشد تا مخاطب، مشتاق کشف یا پیش بینی حوادثی باشد که قرار است اتفاق بیفتد و نگران حادثه ی بعدی نمایش باشد.
رفتار مخاطب، همواره به دلیل تفاوت در تمرکز، علاقه به موضوع، سلیقه ی شخصی، سطح ادراک و درگیری های عاطفی، متفاوت است. لذا، نمایشنامه نویس باید میزان توجه او را مدّ نظر داشته باشد.
گاه چیزی را که تماشاچی انتظار داشته، اتفاق نمی افتد. مثلاً در نمایش «باغ آلو» اثر چخوف، کسی با یک هفت تیر بازی می کند و همین امر، مخاطب را منتظر نگاه می دارد که تا آخر نمایش حتماً تیراندازی خواهد شد. اما اصلاً تیراندازی نمی شود...
یادگاری از کلاس نمایشنامه نویسی ع.ن.
تابستان 80